Seauto presenta una nova línia de comercialització centrada en el segment de les direccions elèctriques, en què comptarà amb un ampli catàleg de components de la mà del fabricant italià Emmetec, els productes del qual distribuirà a Espanya.
Adreces elèctriques vs. Convencionals
Els vehicles utilitaris per a particulars, caracteritzats per les petites dimensions, van ser els primers a utilitzar el sistema de direcció elèctrica en substitució de la hidràulica. Aquest canvi ha suposat la substitució de tot el circuit i els seus voluminosos components per un motor elèctric que n’assumeix les funcions.
Recentment, aquesta aplicació s’està estenent també a vehicles de mida mitjana. Tot i això, la seva aplicació no s’ha fet encara extensiva a vehicles més grans, ja que la potència del motor elèctric que gestiona la direcció resulta de moment insuficient.
Entre els avantatges del sistema de direcció elèctrica destaquem una conducció més estable i reactiva, la reducció d’espai i la substitució de components que requereixen més manteniment (líquids hidràulics, bomba d’oli, filtres…) i un consum energètic inferior del vehicle amb el consegüent estalvi de combustible, que s’ha arribat a estimar a un quart de litre cada 100 km.
Emmetec
Emmetec és una empresa líder al sector de l’automoció des de fa més de 60 anys. A més de diversos tipus de components, aquest fabricant produeix i distribueix eines i equips tècnics que permeten dur a terme reparacions professionals, incloent-hi útils per al muntatge de retens, pressurització de gas, claus de muntatge, diagnosi digital, etc.
Emmetec fabrica i distribueix components per a la reparació de tres tipus d’adreces elèctriques: de columna, cremallera i bomba. Les dues primeres substitueixen la direcció hidràulica i la tercera la bomba mecànica. La de columna (EPS-C) és adequada per a diversos models d’automòbil, com el Fiat Punt II, el Lancia Ipsilon, l’Alfa Romeu Mite, els Opel Corsa III i Meriva, els Hyundai i10 i i20, etc. La de cremallera (EPS-R) està adequada a models com els Volkswagen Golf V, VI i VII, els Citroën C2 i C3 i la C lase A de Mercedes Benz. En canvi, la bomba de direcció elèctrica (EPS-P) substitueix la bomba mecànica del Mini Cooper, del Seat Eivissa VI, de l’Skoda Fabia o els Volkswagen Polo, Lupo i Fox.
Més opcions per al client
Amb aquestes noves incorporacions al catàleg de productes, Seauto continua avançant amb l’objectiu d’oferir a les empreses de diferents sectors industrials les millors solucions a les seves necessitats. A més, Seauto dóna suport als seus clients a nivell d’assessorament tècnic (disponible a través d’un servei exclusiu i personalitzat d’atenció telefònica), així com el sistema de lliurament de comandes 12/24h.